L’Aleixar viu un Nadal amb seguretat

12/12/2020

L’Aleixar viu un Nadal amb seguretat

Aquest any les festes de Nadal no podran ser tan lluïdes a causa de la COVID19, que imposa mesures de seguretat que han fet que es descartin algunes activitats que es feien en espais tancats i amb força presència d’aleixarencs i aleixarenques, com l’espectacle infantil de l’encesa de llums o el lliurament dels regals dels Reis de l’Orient a la Sala de la Unió. Per això s'han modificat alguns actes i s'han previst diverses mesures perquè el programa de Nadal es desenvolupi amb total seguretat per a tothom.

Malgrat tot, el Nadal ha començat a l’Aleixar amb  la tradicional plantada del Pi de Nadal, a càrrec d’un grup reduït de joves, amb l’ajut d’una grua i sense públic. També hi hem de sumar l’anada a buscar els Tions dels nens i nenes del poble, que es va fer amb grups reduïts i hi van participar 9 famílies, i l’acte d’encesa dels llums de Nadal, que es va fer a la plaça de la Vila  guardant les distàncies de seguretat i sense espectacle posterior, com altres anys.

La resta d’actes previstos són els següents:

19 de desembre, a les 12.30h, a la pista poliesportiva: Màgia amb Struc.

Cal inscripció prèvia enviant un correu electrònic a ajuntamentaleixar@gmail.com indicant indicant el nom del nen i/o la nena, de la persona acompanyant i un telèfon de contacte. Es prendrà la temperatura abans d’accedir-hi; hi haurà gel hidroalcohòlic i es garantirà la distància de seguretat en tot moment.

20 de desembre, a partir de les 10h, a la plaça de la Vila: acte de la Colla de Joves per la Marató

Aquest any la Colla de Joves no pot fer l’espectacle a què ens té acostumats i acostumades però ha elaborat una revista amb les seves crítiques i recollirà els donatius per la Marató  en una urna.

26 de desembre, a les 19.30h, a l’església de Sant Martí: Concert de Nadal a càrrec de The Nutcracker Quartet.

Cal inscripció prèvia enviant un correu electrònic a ajuntamentaleixar@gmail.com indicant el nom de les persones assistents i un telèfon de contacte.

27 de desembre, a les 18h a l’església:

Lectura del Poema de Nadal, amb la participació de l'organista Josep M Gomis i la soprano Violetta Voronova.

5 de gener: Cavalcada de Reis

La Cavalcada passarà per tot el municipi per a què petits i grans puguin saludar-los des del balcó, la finestra o el terrat de casa. No es podran repartir caramels ni regals. Ses Majestats deixaran els regals durant la nit, sense contacte amb les persones i es desinfectaran les mans amb gel hidroalcohòlic abans d’entrar a les cases.

Els nens i nenes que viuen als disseminats i que vulguin veure els Reis han d’enviar un correu electrònic a ajuntamentaleixar@gmail.com indicant el nom del nen i/o nena, el de les persones acompanyants i el numero de telèfon. S’assignarà un lloc determinat a cada família perquè puguin veure els Reis i evitar aglomeracions.

Per a rebre els Reis de l’Orient com cal, s’anima tothom a decorar balcons i finestres amb materials reciclats, en una iniciativa en què participa Friday for Future de l’Aleixar.

A més, la Biblio des del seu facebook faran conta-contes típics nadalencs i proposaran reptes per a petits i grans durant aquests dies festius.

Pel que fa a les cerimònies religioses, el calendari nadalenc és el següent:

Divendres 25 de desembre, Nadal

Missa amb la participació de les famílies de la catequesis.

Dissabte 26 de desembre, Sant Esteve

Diumenge 27 de desembre

Missa a les 11.45h

A les 18h, lectura del Poema de Nadal de Josep M de Segarra i recital d'obres musicals pròpies d'aquestes festes a càrrec de Josep M Gomis, organista, i Violetta Voronova, soprano.

Divendres 1 de gener, Santa Maria-Cap d'any

Dimecres 6 de gener, Epifania-Sants Reis

Missa a les 11.45h

Dijous 24 de desembre no hi haurà Missa del Gall.

L’Ajuntament de l’Aleixar agraeix la participació de la Parròquia de Sant Martí Bisbe, els Campaners de l’Aleixar, la Colla de Joves, la Biblio, i Fridays for Future de l’Aleixar en l’organització d’aquest programa de Nadal.

Alhora, l’Ajuntament també agraeix el compromís dels aleixarencs i aleixarenques amb el compliment de les mesures de seguretat dictades per les autoritats sanitàries: l’ús de la mascareta, guardar les distàncies de seguretat, rentar-se les mans freqüentment, ventilar bé els espais tancats i evitar aglomeracions.

Documents associats: