L’Aleixar es prepara per gaudir de Sant Blai i del Carnaval

22/01/2024

L’Aleixar es prepara per gaudir de Sant Blai i del Carnaval

Aquest any 2024 el calendari ens porta sorpreses com la coincidència de la celebració del Carnaval amb la Festa Major de Sant Blai, que serà els dies 31 de gener, i 1, 2, 3, 4 i 5 de febrer.

La Comissió de Festes, amb el suport de l’Ajuntament de l’Aleixar, han preparat un programa d’actes molt complet i variat, amb xerrades, activitats esportives, culturals, socials i festives. D’entre les propostes, a més de la coincidència amb el Carnaval, destaca l’excursió prevista el 4 de febrer per visitar l’Alzina del Mas de Borbó per primer cop després de molts anys.

Per a fer-la possible l’Ajuntament, amb l’AMPA i el Club Excursionista han organitzat dues excursions: una primera amb un recorregut d’1km apte per a tots els públics que sortirà de darrere del Mas de Garrut; mentre la segona, d’uns 7 km, sortirà del poble fins a l’entrada del Mas i visitar l’arbre monumental. La sortida des del poble està prevista a les 10.30 h i al trobada a l’aparcament de Mas del Garrut es calcula sobre els 11:30 h i la visita a l’Alzina a les 11:45 h.

El dissabte 3 de febrer serà el dia gran amb la coincidència de la festivitat de Sant Blai i la celebració del Carnaval. Al matí, els actes començaran amb l’esmorzar a l’ermita amb pa torrat i llonganissa a la brasa. També hi haurà la segona tirada edició de la Tirada de Bitlles,  la tradicional Missa en honor al patró i la benedicció dels fruits, i el vermut que oferirà la Colla de Joves amb música i bon ambient.

El mateix dia a la tarda, el Carnaval, les disfresse i la gresca seran les grans protagonistes. La rua començarà a les 6 de la tarda i acabarà amb un ball de tarda amb el DJ Ceba a la Sala Societat Recreativa La Unió. La Festa de Carnaval s’allargarà a partir de les 12 de la nit menys 1 minut al mateix espai, on actuarà Mano’s Rock.

Actes per als quals cal apuntar-se:

Per participar en algun dels actes de la Festa Major cal apuntar-se prèviament. És el cas de:

• l’esmorzar a l’ermita el dissabte 3 de febrer. Cal apuntar-se a l’Ajuntament i pagar els 3 euros per persona que costa fins al 2 de febrer. També us podeu apuntar el 30 de gener al bar del Casal de 7 a 8 del vespre.

L’Ajuntament agraeix a la Comissió de Festes i a les entitats l’esforç de programació i organització dels actes de la Festa Major. La Comissió està formada per representants de gairebé totes les entitats del poble i per persones particulars amb interès per organitzar activitats a l’Aleixar. La Comissió de Festes anima qualsevol persona amb inquietuds a participar-hi i a totes els aleixarencs i aleixarenques els conviden a participar i a gaudir d’aquesta Festa Major de Sant Blai 2024.