L’Aleixar, beneficiari d’un projecte de la Diputació per afrontar possibles pèrdues d’aigua i fer més eficient la xarxa municipal

18/01/2024

El municipi de l’Aleixar es beneficiarà directament del projecte que promou la Diputació de Tarragona per digitalitzar i millorar l’eficiència del cicle integral de l’aigua als municipis tarragonins de menys de 20.000 habitants que fan gestió directa de l’aigua. L’objectiu és fer front a la situació d’excepcionalitat provocada per la sequera.

A les diferents línies d’ajuda que la institució supramunicipal posa al servei dels ajuntaments, com el Pla ImpulsDipta, que promou la inversió en infraestructures de les xarxes d’aigües municipals, ara s’hi suma el ‘Projecte de millora de l’eficiència del cicle urbà de l’aigua mitjançant la digitalització’.

En el conjunt de la demarcació tarragonina aquest pla té un pressupost conjunt de 10 milions d’euros. Per obtenir el finançament necessari, la Diputació ha presentat el projecte a la  segona convocatòria de projectes de millora del cicle urbà de l’aigua que convoca el Ministeri per a la Transició Ecològica.

El projecte, que es preveu que estarà executat en bona part l’any 2026, s’estructura en tres eixos: planificació del cicle integral de l’aigua municipal, inversió per la digitalització del cicle de l’aigua i millora de l’eficiència del servei i la governança del cicle de l’aigua.

A banda de les millores que promou aquest projecte, tots els municipis de la demarcació compten també amb el finançament del pla ImpulsDipta, un pla que posa a disposició dels ajuntaments recursos per millorar les infraestructures de les xarxes d’aigües municipals, entre altres àmbits d’actuació finançant-ne el 100%.

Així, per tal de solucionar els problemes (ja siguin fuites o de qualitat de l’aigua) que diagnostiqui el “Projecte de millora de l’eficiència del cicle urbà de l’aigua mitjançant la digitalització”, els municipis podran fer ús dels recursos del pla ImpulsDipta, de manera que ambdós projectes es complementaran.

L'Aleixar podrà beneficiar-se directament d'aquestes actuacions que volen millorar la infraestructura pública i l'eficiència en el tractament de l'aigua.