L’alcalde de l’Aleixar rep Jaume Morón, nou intendent dels Mossos d’Esquadra al Baix Camp

04/03/2020 Actualitat

L’alcalde de l’Aleixar, Antoni Abelló, ha rebut a l’Ajuntament aquest dimecres, 4 de març de 2020, al nou cap dels Mossos d’Esquadra de l’àrea bàsica policial Baix Camp-Priorat, Jaume Morón, i al sotsinspector Enrique Rodríguez. Durant la visita dels comandaments policials s’ha tractat del nou Pla de Mobilitat de l’Aleixar, recentment implantat al municipi, i que ha comportat diversos canvis en el trànsit de vehicles, com ara que la plaça de la Vila ha deixat de ser un lloc habitual d’aparcament.

En aquest sentit, durant la legislatura 2007-2011, l’Ajuntament de l’Aleixar va signar un conveni amb els Mossos d’Esquadra en què el Consistori va delegar en el cos policial les funcions d’ordenació del trànsit i el poder sancionador.

Una altra de les qüestions tractades en la reunió ha estat l’increment del consum d’estupefaents, que segons els comandaments policials és un fenomen generalitzat que s’ha detectat en diversos municipis, entre els quals també hi ha l’Aleixar. En aquest sentit, algunes famílies han expressat a l’alcalde la seva preocupació per aquest fet, mentre que l’Ajuntament ha constatat que l’edat d’inici en el consum d’aquestes substàncies ha baixat i que cada cop els nois i noies s'inicien més aviat en aquesta pràctica.

Les qüestions relacionades amb robatoris i inseguretat ciutadana no són especialment destacables en el cas de l’Aleixar, i són tractades habitualment en les reunions trimestrals que l’alcalde manté amb els comandaments dels cossos de seguretat. En aquest sentit, l’últim cas de robatori detectat a l’Aleixar es va produir al magatzem de la brigada municipal fa un parell de mesos, quan els lladres van prendre diverses eines i maquinària de treball.