La nit més màgica omple d’il·lusió les cases de l’Aleixar

06/01/2024

La nit més màgica omple d’il·lusió les cases de l’Aleixar

Puntualment a dos quarts de 7 de la tarda, Melcior, Gaspar i Baltasar, amb el seu seguici reial, han arribat per la carretera de l'Aleixar des de Sant Blai. Ja feia estona que una bona munió d'aleixarencs i aleixarenques els esperaven, amb molts nervis sobretot entre els més petits.

L'estel ha guiat la comitiva pels carrers del poble essent el punt neuràlgic la plaça de la Vila, on s'esperava la major part dels nens i nenes i les seves famílies.

Després de la Cavalcada, els Reis d'Orient han complert amb la tradició d'anar a l'església de Sant Martí, que s'ha omplert de gom a gom amb molta expectació per part dels infants més menuts.

El mossèn ha donat la benvinguda als Reis i ha explicat la història quan van anar a adorar Jesus, nascut a Betlem, amb or, encens i mirra, i ha acabat amb uns Visca els Reis molt corejats.

Ja des del balcó de l'Ajuntament, l'alcalde Pitu Biosca ha demanat una gran benvinguda als Reis, que han estat rebuts amb molts aplaudiments.

L'alcalde ha agraït la visita de Ses Majestats, arribats de terres tan llunyanes, i ha demanat salut, feina, pau, i que els més poderosos treballin més pel benestar de la gent i no només pel poder. També ha demanat als Reis que facin caure un bon aiguat, "que ens fa molta falta".

En nom dels Reis ha saludat tota la plaça el Rei Baltasar, que ha agraït l'acollida i ha demanat als més petits la seva ajuda per fer aquest món una miqueta millor.

Per últim, l'alcalde ha fet lliurament als Reis de la clau que obre totes les cases del poble, i ha recomanat als nens i nenes que vagin a dormir ben aviat perquè els Reis puguin fer la seva feina.

Més aplaudiments i una pluja de caramels han tancat l'acte de benvinguda.

Tot seguit, els Reis han lliurat les primeres joguines a la mateixa plaça per als nens i nenes que viuen als disseminats i, a continuació, han passat per les cases del poble, acompanyats d’un plugim molt fi, per repartir una setantena de regals als nens i nenes, que els esperaven a casa amb moltíssima il·lusió, igual que les seves famílies.

Els Reis han passat un cop més per l'Aleixar i segur que han estat molt generosos. Ara tenim tot un any per endavant per portar-nos molt bé, petits i grans, abans que la nit més especial no arribi de nou per a omplir-nos de màgia.

Feliç diada de Reis!!