La Diputació ens ajuda a desinfectar l’Aleixar

10/04/2020

La Diputació ens ajuda a desinfectar l’Aleixar

La Diputació de Tarragona està realitzant treballs de desinfecció d’espais públics municipals en les poblacions de menys de 1.000 habitants del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre. Per això l’Aleixar ha rebut aquesta setmana 1 dels 6 equips de la Diputació que fan aquesta tasca.

Aquests equips ruixen carrers principals o places i altres espais públics que es consideren estratègics des del punt de vista del contagi (contenidors de la brossa; davant de botigues d'alimentació, de la farmàcia, de l'Ajuntament i de centres d'atenció sanitària, entre altres). Ho fan amb una solució d'hipoclorit sòdic al 0,1% (20 ml de lleixiu per litre d'aigua), com la que fa servir l'Ajuntament, d'acord amb les indicacions tècniques del Ministeri de Sanitat.

La desinfecció realitzada per l’equip de la Diputació se suma a la que ja fa l’Ajuntament setmanalment per evitar la propagació de la COVID 19 i protegir el conjunt de la ciutadania d’un possible contagi.

Cal recordar, però, que la ciutadania ha de mantenir les mesures de prevenció i seguretat recomanades per les autoritats sanitàries:

• Renteu-vos molt bé les mans i sovint
  • Tossiu o esternudeu en el plec interior del colze
  • No sortiu al carrer si no és estrictament necessari i només per a realitzar les activitats permeses (anar a comprar, a passejar el gos, atendre a persones dependents...)
  • Mantingueu la distància de seguretat mínima d’1,5 metres
  • No compartiu menjar o estris
  • No us toqueu els ulls, la boca o el nas sense rentar-vos prèviament les mans