Els aleixarencs i aleixarenques podran visitar de nou l’Alzina de Mas de Borbó

02/01/2024

Els aleixarencs i aleixarenques podran visitar de nou l’Alzina de Mas de Borbó

Durant la propera Festa Major de Sant Blai, els aleixarencs i aleixarenques podran visitar de nou l’Alzina de Mas de Borbó. Aquesta obertura parcial, i només per a veïns i veïnes de l’Aleixar, és conseqüència de les gestions fetes per l’Ajuntament per fer accions de manteniment d’aquest arbre monumental, així com del Pi de les Planes.

Concretament, el passat mes de desembre, i a petició de l’Ajuntament, els tècnics del departament d’Acció Climàtica de la Generalitat van visitar els dos arbres monumentals i n’han fet una valoració de l’estat de salut, en una actuació consensuada amb els propietaris. Amb els tècnics, s’han planificat les actuacions a fer, el cost de les quals ha anat a càrrec del govern català.

Seguidament, el mateix desembre, al Pi de les Planes se li han retirat les rames mortes, per equilibrar el pes, i es van sanejar d’altres rames. Pel que fa a la l’Alzina, s'ha podat la vegetació i l’arbrat que l’envoltava i que n’obstaculitzava el creixement.

Un cop fetes aquestes actuacions, l’Ajuntament de l’Aleixar informarà properament de com es gestionarà la visita a l’Alzina durant la propera Festa Major.