Arriba la Festa Major de Sant Martí amb una vintena d’actes per a totes les edats

27/10/2023

L’Aleixar es prepara per celebrar la Festa Major de Sant Martí amb un complet programa que inclou una vintena d’actes de tota mena i per a totes les edats. Elaborat conjuntament per l’Ajuntament i per la Comissió de Festes, amb la col·laboració de les entitats del municipi, la Festa Major se celebrarà del 8 al 13 de novembre de 2023, i inclou un acte final el 16 de novembre.

Una de les principals novetats és la recuperació del pregó de Festa Major, que anirà a càrrec d’Eloi Mariné i Ferré, persona molt implicada i compromesa amb l’Aleixar i amb les diverses entitats del municipi, i que va construir i donar al poble els capgrossos Quiriquiquí, Merrameua, Pintxo i Castanya.

Altres propostes novedoses són un taller Tupper Toy per descobrir quines joguines prefereixen els nostres infants de 0 a 8 anys el dia 10 de novembre, i un taller de swing per aprendre els passos bàsics i posar-los en pràctica en una sessió de ball el 12 de novembre.

En el programa també destaca una jornada tècnica sobre el cultiu de l’avellaner en temps de sequera el 8 de novembre, i una xerrada sobre les qualitats saludables que aporta la ingesta d’avellana el dia 11 de novembre. També es presentarà el llibreEl comtat de Prades i la baronia d'Entença en els temps medievals” d’Ezequiel Gort el 9 de novembre.

El dia 11 de novembre hi haurà una sessió de contes i gimcana familiar, i tornarà la segona edició del concurs de pastissos i postres fets amb avellana, sense oblidar els actes més tradicionals com la missa major, la ballada de gegants i capgrossos o l’actuació del Grup de Danses de l’Aleixar.

El mateix dia 11 els amants de la música d’orgue també podran gaudir d’un concert a l’església a càrrec de Tomoko Kitamura, mentre a la nit el Concert de Joves omplirà la Sala de la Societat.

El repic de campanes per obrir la festa, el sopar de cistell, el vermut rumbero, una caminada familiar i la sessió de cinema infantil completen el gruix dels actes de la programació festiva.

El programa inclou la presentació del llibreLo Carràs”, de Jaume Borràs i Galceran, que repassa la figura del coronel de les tropes austriacistes Pere Joan Barceló, més conegut com lo Carrasclet.

Documents associats: